تعویض چراغ جلوی خودرو - آموزش گام به گام

تعویض چراغ جلو های خودرو [ آموزش گام به گام ]

چگونه چراغ جلوی اتومبیل را تعویض کنیم ؟

تعویض چراغ جلوی خودرو : چراغ های جلو بیشتر از هر قسمت دیگری از ماشین مهم هستند. برای ایمنی افراد در داخل و خارج از اتومبیل ، چراغ های جلو باید به صورت صحیح کار کنند. نکته مهم این است که روند تغییر چراغ های جلو اتومبیل بسیار ساده تر از حد پیش بینی شده است. با داشتن چند ابزار و برخی از مواردی که به راحتی قابل دسترسی هستند ، چراغ های جلو شما می توانند در کمترین زمان روشن شوند. بنابراین ، هرکسی که می خواهد دقیقاً بداند چگونه چراغ جلو را عوض کند کاملاً در جای مناسبی است.

مراحل تعویض چراغ جلوی خودرو

  • ابزارهای لازم را جهت تعویض چراغ های جلوی خودرو جمع کنید

اولین و مهمترین قدم جمع آوری ابزارهای مورد نیاز است. خوشبختانه دستیابی به این اقلام کاملاً آسان است. یک جفت لامپ جدید مورد اول لیست است. چک کنید تا وسایل سازگار با وسیله نقلیه خود را تهیه کرده باشید. باید ماشین شما را مطابق با مدل و مدل سازگار کند. در مرحله بعد ، به چند دستمال مرطوب و دستمال الکلی مورد نیاز است. اینها برای تمیز کردن و نگه داری مفید لامپ جدید هستند. نکته آخر اینکه یک انبردست یا یک پیچ گوشتی لازم است تا کل فرآیند به صورت ساده انجام شود. توجه داشته باشید که همه موارد نیازی به استفاده از ابزار ندارند. برای اطمینان کامل ، کتابچه راهنما را مطالعه کنید.

چگونه چراغ های جلو را تعویض نماییم

  • محل دقیق نگهدارنده لامپ را پیدا کنید

هنگامی که ماشین خاموش و در محلی که برای کار مناسب است پارک شده ، می توان روند را شروع کرد. بهترین راه دسترسی به لامپ چراغ جلو از طریق محفظه موتور است. اگرچه چراغ ها در جلو قرار دارند ، اما نمی توان از این طریق به نگهدارنده لامپ و لامپ رسید. بنابراین ، برای شروع کاپوت ماشین خود را باز کنید و به دنبال قسمت پشت چراغ جلو بروید. پس از قرارگرفتن ، می توانید لامپ نگهدارنده را به راحتی پیدا کنید. دقیقاً چه شکلی است؟ تقریباً در همه اتومبیل ها ، مجموعاً سه سیم است که از دوشاخه خارج می شوند. این پلاگین به شکل ذوزنقه ای شکل گرفته است. به محض اینکه نگهدارنده لامپ قرار گرفت ، می توانید مطمئن باشید که در راه دانستن نحوه تعویض لامپ چراغ جلو هستید.

 

  • سیم کشی را خارج مهار کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد ، سه سیم به دوشاخه متصل شده است که در پایه چراغ جلو قرار دارد. بافت اصلی اتصال دهنده که شاخه را در جای خود قرار می دهد به شکل یک گیره فلزی ، یک پلاستیک و در برخی موارد دیگر ، یک درپوش پیچ است. روشی که برای بیرون آوردن سیم کشی استفاده می شود کاملاً به این بستگی دارد که با کدام یک از آنها روبرو هستید.

وقتی نوبت به گیره فلزی می رسد ، باید به راحتی بالا رفته و دور شوید. این باعث می شود که دوشاخه به طور مستقیم در دست شما جدا شود. هنگام برخورد با کلاهک پلاستیکی ، کمی متفاوت است. باید بتوانید اهرم کوچکی را که در قسمت بالای خود شاخه بیرون زده است ، قرار دهید. هنگام کشیدن کافیست آن را با انگشت شست پایین فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که این عمل به روشی محکم و ملایم انجام شده است. پس از انجام این کار ، باید بلافاصله لغ شود. در آخر باید آن را باز کنید. برای انجام این کار آن را در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

آموزش تعویض چراغ های جلو در خانه

  • لامپ قدیمی را بیرون بیاورید

برای ایجاد جایگزینی برای لامپ جدید، لامپ قدیمی باید خارج شود. از آنجا که سیم کشی اکنون به راحتی جدا شده، زمان انجام این کار است. در حال حاضر ، لامپ را محکم نگه دارید و روی پایه قرار دهید. برای کسانی که تعجب می کنند ، پایه بخشی است که دوشاخه به آن متصل شده است. توجه داشته باشید که برای خارج شدن از آن ، مقداری چرخش یا تکان دادن لازم است. اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این کار احتیاط می کنید ، نباید زیاد نیرو وارد شود.

 

  • لامپ جدید را در جای خود بگذارید

دستمال مرطوب و دستمال های توصیه شده در ابتدا را به خاطر می آورید؟ خوب ، این جایی است که آنها به کار شما می آیند. توصیه نمی شود لامپ جدید را با دستان خود لمس کنید. به این دلیل که روغن های موجود در پوست شما می توانند باعث سوختن آن در لحظه روشن شدن چراغ جلو شوند. بر این اساس ، قبل از اینکه حتی آن را از بسته بندی محافظتی خارج کنید ، خود را با یک دستمال مرطوب یا دستمال مسلح کنید. برای ثابت کردن آن ، لامپ را در انتهای جایی که شاخه قرار دارد نگه دارید و سپس آن را در قسمت پشت چراغ قرار دهید. برای اطمینان از وجود کامل آن ، دوباره بررسی کنید. چگونه می توانید تشخیص دهید که هست؟ خوب ، باید کاملاً به صف شده باشد و هیچ بخشی از واشر لاستیکی نشان داده نشود. پس از اتمام این مرحله ، می توانید به پشت آن ضربه بزنید. تمام کارهای سخت رسماً انجام شده.

 

  • چراغ های جدید را امتحان کنید

آنچه باقی مانده این است که باید بررسی کنید آیا برای استفاده آماده است یا خیر. ممکن است یک مرحله یک دقیقه ای باشد ، اما یکی از مهمترین مراحل است. شما باید مطمئن باشید که چراغ های جلو یا به درستی کار می کنند یا خیر. این امر در برابر حوادث و همچنین اتلاف وقت و هزینه محافظت می کند. برای این کار ابتدا باید سیم کشی را دوباره به برق وصل کنید و همه چیز را در جای خود قرار دهید. پس از انجام این کار ، چراغ جلو اتومبیل را روشن کنید تا ببینید آیا موفق هستید. در صورت روشن نشدن یک یا دو لامپ ، جای نگرانی نیست. به سادگی سیم کشی را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز در جای خود قرار دارد. این یک فرایند ساده است که نباید شما را به مکانیکی ببرد.

تهیه و فروش لوازم بدنه خودرو های چینی

در صورتی که خودروی شما به لوازم بدنه مانند چراغ جلو ، چراغ عقب ، سپر ، جلوپنجره یا مواردی از این دست دارد ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این قطعات را به دست شما برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *