مشکلات مشترک سیستم تهویه اتومبیل

۷ مشکل مشترک تهویه هوا اتومبیل

۷ مشکل مشترک تهویه هوا اتومبیل : علل ، علائم و راه حل ها

تصور رفت و آمد روزانه در اتومبیل های ما بدون روشن نگه داشتن سیستم تهویه هوا ، دشوار است. این نه تنها به راحتی به ما کمک می کند ، بلکه وقتی جیوه به بالای ۱۰۰ درجه می رسد ، برای جلوگیری از خطرات سلامتی مرتبط با گرما مانند گرمازدگی کاملاً ضروری است. بنابراین ، اگر تهویه مطبوع ماشین شما مشکل دارد ، باید فوراً آن را بررسی کنید. در زیر ۷ مشکل معمول تهویه مطبوع ماشین و چگونگی حل آنها آورده شده است.

  1. نشت سرد کن در سیستم تهویه هوای خودرو

از مهمترین دلایلی که باعث می شود سیستم تهویه مطبوع شما کار نکند ، نشت سرد کن است. با قدیمی شدن سیستم A / C و فرسودگی ، نشت می تواند در هر قسمت از آن رخ دهد. با این حال ، معمولاً در اتصالات شلنگ تهویه هوا وجود دارد.

اگر احساس می کنید این ممکن است دلیل این امر باشد ، حتماً به یک تکنسین باتجربه اتومبیل که ممکن است بتواند منابع نشت را پیدا کند، مراجعه کنید و از یک درزگیر مخصوص برای بستن آنها استفاده کنید. علاوه بر این ، آنها ممکن است در صورت نیاز و همچنین تخلیه و شارژ مجدد ، تعمیرات بیشتری انجام دهند.

  1. کمپرسور بد سیستم در تهویه هوای خودرو

کمپرسور A / C همان چیزی است که سرد کن را از طریق سیستم گردش می دهد و هوای سرد را در داخل ماشین جریان می دهد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کمپرسور خراب شود یا کلاً به تعویض نیاز داشته باشد. یکی از دلایل اصلی آن این است که برای مدت طولانی خاموش مانده است. سپس ، هنگام شروع آن ، تکان ناگهانی ممکن است به اجزای داخلی آن آسیب برساند.

راه حل برای جلوگیری از این مشکل ساده است. فقط هفته ای یک بار بگذارید تهویه به مدت ۱۰-۱۸ دقیقه با بیشترین قدرت  کار کند. این کار را انجام دهید حتی اگر هوا گرم نباشد ، این عادت به شما کمک می کند کمپرسور همیشه در شرایط کار مناسب باشد و طول عمر آن را بسیار افزایش می دهد.

  1. کندانسور مسدود شده یا شکسته در سیستم تهویه هوای خودرو

اگر سیستم تهویه مطبوع خودرو فقط هوای گرم می وزد ، به احتمال زیاد مشکل از کندانسور است. این جز مسئول خنک کردن مجدد سرد کن است که اجازه می دهد جریان هوای ورودی گرمای اضافی را از بین ببرد.

با این حال ، اگر مسیر جریان هوا به دلیل وجود گردوخاک یا هر دلیل دیگر مسدود شود ، سردکن به درستی سرد نشده و در نتیجه هوای گرم خروجی میدهد. خوشبختانه ، سازگاری برای این مشکل کاملاً ساده است. شناسایی و مکان یابی کندانسور بسیار آسان است – در اکثر اتومبیل ها ، این دستگاه در جلو ، پشت گریل یافت می شود. می توانید بصورت تصویری در صورت ایجاد هرگونه مشکل آن را مشاهده کرده و به آن رسیدگی کنید

گاهی اوقات خراب شدن خازن نیز می تواند یک عامل باشد. این می تواند در نتیجه خرابی تجهیزات به دلیل افزایش سن یا به دلیل برخی از بقایای کنار جاده باشد که قادر به عبور از گریل نبوده و محفظه و به آن آسیب رساندن. در این صورت ، با یک تکنسین باتجربه اعلام کنید تا ببینید آیا با تعمیرات می توان مشکل را برطرف کرد یا نیاز به تعویض کامل است.

  1. فن خنک کننده معیوب در سیستم تهویه هوای خودرو

اگر متوجه شدید که کندانسور مشکلی ندارد اما سیستم تهویه هوا همچنان در حال دمیدن هوای گرم است ، مقصر بعدی احتمالاً یک فن خنک کننده معیوب است. بررسی مشکل آن آسان است. به راحتی کاپوت خودرو را باز کنید ، موتور را روشن کرده و سیستم تهویه هوا را روی بیشترین قدرت قرار دهید. اگر می بینید که فن خنک کننده کار نمی کند ، به احتمال زیاد علت آن می تواند قدیمی بودن باشد. با گذشت زمان ، ترک ممکن است ایجاد شود ، که منجر به خرابی تجهیزات می شود. دلایل متداول دیگر می تواند به موارد الکتریکی مانند فیوزهای منفجر شده مربوط شود.

  1. مسائل مربوط به سیم کشی در سیستم تهویه هوای خودرو

سیم کشی های مختلف در داخل اتومبیل شما به راحتی آسیب می بینند. موش ها یا سایر مخلوقات می توانند آنها را بجوند. گرمای بیش از حد می تواند مس را ذوب کند. انتهای آنها می تواند شل شود یا به کلی شکسته شود. یا ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض بیش از حد عناصر ، دچار خوردگی شوند.

تشخیص این مسئله می تواند کمی دشوار باشد. می توانید ابتدا یک معاینه بصری انجام دهید تا سیم کشی معیوبی را شناسایی کنید و ببینید آیا می توان از طریق یک سیم کشی جدید آن را اصلاح کرد یا خیر. اگر این مشکل از این طریق قابل حل نیست ، در نظر داشته باشید که ماشین برای تشخیص بیشتر توسط متخصصان بازرسی شود.

  1. اتومبیل شما بیش از حد گرم می شود (در سیستم تهویه هوای خودرو)

اگر ناگهان دیدید که A / C دیگر هوای خنک نمی دهد ، بررسی کنید که آیا نتیجه گرم شدن بیش از حد اتومبیل شماست یا خیر. به چند دلیل اتومبیل شما می تواند بیش از حد گرم شود و گرمای بیش از حد آن باعث می شود که سیستم تهویه هوا خنک کننده عملکرد صحیح را نداشته باشد.

ادامه رانندگی با ماشین بیش از حد گرم شده بسیار خطرناک است. اگر گیج دما نزدیک قرمز است ، سریعاً اتومبیل خود را خاموش کرده و سریعاً درخواست کمک حرفه ای کنید. همچنین مطمئن شوید که خنک کننده اتومبیل خالی یا نشت نکرده است ، زیرا این مهمترین دلیل در این مورد است.

  1. کمربندها و شیلنگ های جدا یا آسیب دیده (در سیستم تهویه هوای خودرو)

واحد تهویه مطبوع ماشین شما به کمربندها و شیلنگ های زیادی مجهز است. با گذشت زمان ، در نتیجه قدیمی شدن ، سایش مکرر و پارگی یا دلایل دیگر ، ممکن است جدا یا آسیب ببینند. این می تواند از عملکرد طبیعی سیستم جلوگیری کند یا حتی به طور کلی عملکرد را متوقف کند. اگر فکر می کنید مشکل از این قرار است ، برای حل آن نمی توانید کارهای زیادی انجام دهید. بهترین کار این است که اتومبیل را به سرویس بازرسی و تعمیر خودکار برسانید.

تهیه و فروش انواع فیلتر های ماشین های چینی

در صورتی که خودروی شما تجهیزات سیستم تهویه و انواع فیلتر دارد ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این قطعات را به دست شما برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *