تعمیر و بازسازی چرخ خودرو در خانه - آموزش گام به گام

بازسازی چرخ های خودرو در خانه [ آموزش گام به گام ]

چگونه می توان چرخ های خود را در خانه نوسازی کرد؟

بازسازی چرخ های خودرو در خانه : چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید یک وسیله نقلیه را کاری کنید تا دوباره تازه به نظر برسد.

برخی از افراد تصمیم می گیرند صدها یا حتی هزاران دلار برای رنگ آمیزی اتومبیل یا اضافه کردن لوازم اضافی بر روی بدنه برای افزایش ویژگی های آن هزینه کنند ، اما کار بسیار ارزان تری نیز وجود دارد که می توانید برای جدیدتر به نظر رسیدن اتومبیل انجام دهید و این کار را خودتان می توانید انجام دهید.

چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود چرخ های وسیله نقلیه شما است. گرد و غبار ، آلیاژهای قدیمی باعث می شوند ماشین شما کاملا خسته به نظر برسد.

مکانیک ها می توانند هزینه بالاتری را برای تعویض چرخ دریافت کنند و جایگزینی آنها نیز می تواند گران باشد.

در این راهنما ما در مورد چگونگی نوسازی چرخهای خود در خانه با استفاده از نکات و ترفندهایی برای درخشش آنها صحبت می کنیم.

آنچه برای بازسازی چرخ های خود نیاز دارید

  • بتونه
  • رنگ
  • کت
  • سمباده
  • اصلاح کننده آلیاژ
  • جک استند / ابزار چرخ
  • ماسک نواری
  • مواد پاک کننده
  • ماسک شن و ماسه
  • دستکش

مراحل بازسازی چرخ های خودرو

شروع کار برای نوسازی چرخ هایتان کار چندان دشواری نیست ، اما چندین مرحله در این کار وجود دارد و اقدامات لازم برای اطمینان از درست انجام شدن کار باید انجام شود.

اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که لازم دارید در یک مکان و فضای کافی برای شن و رنگ آمیزی چرخ های خود داشته باشید.

تکمیل هر چرخ ممکن است حدود ۴ ساعت طول بکشد بنابراین ممکن است مجبور شوید آنها را به صورت مرحله ای و نه همه در یک روز نوسازی کنید.

چرخ ها را دربیاورید – شروع بازسازی چرخ های خودرو

برخی از افراد دوست دارند چرخ های خود را نوسازی کنند در حالی که هنوز به وسیله نقلیه متصل هستند اما این ایده آل نیست.

اگر بتوانید تک چرخ را به درستی حرکت دهید قطعاً خواهید توانست نتیجه بهتری داشته باشید. همچنین می توانید چرخ را به مکانی با نور طبیعی فراوان نیز منتقل کنید تا بتوانید به درستی کارهای خود را ببینید.

بنابراین ، توصیه می کنیم چرخ های خود را جدا کنید. می توانید آلیاژ را از لاستیک پاک کنید اما این شرط لازم است تا زمانی که چرخ را ماسک بزنید.

بازسازی چرخ های خودرو در خانه

تمیز کنید

یکی از مهمترین کارها در نوسازی چرخ های اتومبیل خود اطمینان از تمیزکاری کامل آنها است.

در این مرحله عجله نکنید زیرا چرخ کثیف ماشین فقط یک پایه کثیف برای رنگ ایجاد می کند و باعث می شود که در طولانی مدت وقت شما تلف شود. اولین کار اطمینان از پاک شدن تکه های خاک از لاستیک است.

برای این کار از آب گرم و صابون  و یک چوب چوبی می توانید استفاده کنید. گرد و غبار جاده به راحتی پاک می شود ، مشکل این است که گرد و غبار ترمز باشد که واقعاً می تواند با گذشت زمان جمع شده و مشکلاتی را ایجاد کند.

برای پاک کردن گرد و غبار ترمز ممکن است به یک مایع تمیز کننده ویژه نیاز داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که چرخ تا آنجا که ممکن است تمیز باشد ، در غیر این صورت رنگ خوبی روی رنگ نمی گیرید.

ماسک بزنید – رعایت ایمنی در بازسازی چرخ های خودرو

مرحله بعدی صیقل دادن است و گامی نیست که باید وسوسه شوید از آن چشم پوشی کنید! شما باید مطمئن شوید که چرخ شما کاملا تمیز و بدون گرد و غبار است. چرخ نیز برای این مرحله باید خشک باشد زیرا در غیر این صورت ماسک نواری به چرخ نمی چسبد. هدف از این مرحله قرار دادن نوار پوششی در اطراف تایر است تا فقط آلیاژ قابل مشاهده باشد. این کار برای اطمینان از این است که رنگ یا پرایمر روی لاستیک خود وارد نمی کنید و یک جلد تمیز خوب خواهید داشت. می توانید از نوار ماسکی یا… به طرز عجیبی استفاده کنید! بله درست شنیدید! شاید لازم باشد کمی باد لاستیک را تخلیه کنید تا بتوانید به راحتی به تمام قسمت های چرخ برسید.

شن

حتی اگر آلیاژ در شرایط خوبی به نظر برسد ، باز هم به سنباده زدن احتیاج دارد. اطمینان حاصل کنید که انتخاب خوبی از کاغذ سنباده در سنگهای مختلف داشته اید. اگر چرخ شما خورده است یا دارای رنگ پوسته است ، برای شروع باید به یک سنباده درشت بردارید. اگر چرخ خیلی بد نیست ، از کاغذ درشت برای صاف کردن سطح و آماده سازی چرخ برای رنگ کردن استفاده کنید. به یاد داشته باشید: هرچه تعداد کاغذ سنباده درشت باشد ، عدد آن کمتر است. اگر مطمئن نیستید از کدام نوع استفاده کنید ، ابتدا در یک منطقه کوچک آزمایش کنید. پس از آن چرخ را با پارچه خشک به پایین پاک کنید تا اثر کاغذ سنباده دیده شود.

نوسازی رینگ و چرخ های خودرو در خانه

بتونه کردن

چرخ های ماشین شما احتمالاً نقص و خوردگی هایی دارند. اگر با استفاده از کاغذ سنباده نتوانستید اینها را صاف کنید ، مستقیماً روی آنها رنگ بزنید و یا آنها را با استفاده از بتونه مخصوص بدنه ماشین پر کنید. خراش های کوچک ممکن است خیلی واضح به نظر نرسند اما با نقص های بزرگتر قطعاً ارزش استفاده از بتونه را دارد تا نتیجه نهایی صاف و حرفه ای بدست آورید. بتونه های ترمیم کننده خراش آلیاژی چرخ معمولاً تا ۴۸ ساعت خشک می شود. باز هم ، مهم است که در این مرحله عجله نکنید. وقتی پرکننده خشک شد ، باید به مرحله قبل برگردید و پرکننده را سنباده بزنید تا سطح صاف و خوبی داشته باشید. با یک کاغذ سنباده خوب شروع کنید زیرا کاغذ درشت ممکن است پرکننده را از بین ببرد و سپس دوباره به شروع کار خواهید رسید! سطح را با یک پارچه خشک پاک کنید تا باقی مانده آن پاک شود.

پرایمر

ممکن است لازم باشد چرخ های خود را قبل از شروع رنگ ، دوباره بشویید و خشک کنید. لازم به یادآوری است که یک چرخ تمیز و عاری از بقایا ، جلوه ای بهتر و حرفه ای به شما می بخشد.

بنابراین به جای اینکه تمیز کردن را به عنوان یک کار اضافه ببینید ، آن را بخشی از نتیجه نهایی بدانید.

همچنین ، گرد و غبار می تواند پرایمر را معیوب کند و بنابراین کاملاً ضروری است که چرخ از هرگونه گرد و خاک عاری باشد.

هرگز از پرایمرهای خیلی نزدیک به چرخ استفاده نکنید و همیشه اطمینان حاصل کنید که قوطی را به خوبی تکان می دهید.

با استفاده از یک حرکت صاف و یکنواخت چرخ را اسپری کنید.

همیشه کت های نازک بزنید زیرا این کار لطافت بیشتری را تضمین می کند.

احتمالاً باید حدود ۲-۳ کت استفاده کنید اما بعضی از افراد دوست دارند کت های بیشتری به آن اضافه کنند.

اجازه دهید پرایمر کاملاً بین کت ها خشک شود و پس از اتمام کار می توانید از یک کاغذ سنباده ریز ریز استفاده کنید تا سطح ناهموار را صاف کند.

رنگ آمیزی در بازسازی چرخ های خودرو درخانه

هنگامی که مردم می پرسند چگونه آلیاژهای خود را دوباره در خانه بازسازی کنند ، اغلب از ساده بودن فرآیند آگاهی ندارند. با این اوصاف ، چند مرحله وجود دارد که باید قبل از رسیدن به مرحله نقاشی ، آنها را طی کنید. این یک کار وقت گیر است اما برای نتیجه نهایی کاملاً ارزشش را دارد.

در این مرحله می توانید نوع رنگی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

نوع رنگ موجود برای تعمیر آلیاژ به طور معمول پوشش پودری یا قوطی های جغجغه ای است.

قوطی های جغجغه ای (یا قوطی اسپری) ارزش بسیار بیشتری برای پول دارند و قطعاً آسانترین نوع رنگ برای استفاده در این کار در نظر گرفته می شود.

ما این نوع رنگ را توصیه می کنیم زیرا می توانید سریعاً به دنبال نتایج شگفت آور حرفه ای باشید.

مهمترین نکته ای که باید قبل از پاشش به آلیاژهای خود بررسی کنید ، چک کنید رویه کاملا خشک شده است. هرگونه شن و ماسه ، خاک یا خیسی در این مرحله می تواند کل کار رنگ را خراب کند!

قوطی را به خوبی تکان دهید تا رنگ آن آماده شود و چند لایه یکدست بزنید.

به یک ناحیه خاص از چرخها رنگ زیادی اضافه نکنید ، اطمینان حاصل کنید که لایه های رنگ نازک هستند و هرگز رنگ را خیلی نزدیک اسپری نکنید. شما می خواهید از نوعی حرکت روان استفاده کنید تا یکنواخت ترین کار را انجام دهید.

کت

اگر از نتایج راضی هستید ، آماده مرحله آخر هستید.

اگر چندان خوشحال نیستید ، ممکن است لازم باشد یک کت اضافه کنید یا از یک کاغذ سنباده خوب استفاده کنید تا سطح آن را صاف کرده و دوباره شروع کنید.

آخرین مرحله در اصلاح مجدد چرخ ها، پوشاندن رنگ با یک لایه محافظ است.

اطمینان حاصل کنید که رنگ کاملاً خشک است – ممکن است این کار تا ۴۸ ساعت طول بکشد اما هرچه بیشتر به آن وقت بدهید بهتر است.

می توانید چرخ را در مکانی گرم و نزدیک رادیاتور بگذارید تا این روند سرعت بیشتری بگیرد.

بهترین درزگیر چرخ موجود در بازار را پیدا کنید و طبق دستورالعمل های جداگانه ، یک یا دو کت بزنید. وظیفه درزگیر چرخ ایجاد یک لایه محافظ سخت بر روی رنگ است که از آن در برابر محیط محافظت کند.

پس از تمیز کردن ، سنباده زدن ، آماده سازی ، رنگ آمیزی و مهر و موم کردن ، می توانید آن نوار ها را بردارید! آن چرخ ها را دوباره نصب کنید ، عقب بایستید و اکنون وقت آن است که از دستان خود قدردانی کنید!

تهیه و فروش انواع لاستیک و رینگ چرخ خودرو های چینی

در صورتی که خودروی شما به لاستیک یا رینگ نیاز دارد ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن لاستیک و رینگ خودروی شما را به دستتان برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *