چرا باید به موقع روغن موتور را عوض کنیم

چند وقت یکبار روغن موتور خودروی خود را عوض کنیم؟

چند وقت یک بار باید اقدام به تعویض روغن موتور کنم؟

 تعویض روغن موتور : به شما گفته شد هر ۳۰۰۰ مایل روغن خود را تغییر دهید. این توصیه امروز نیز تکرار می شود ، اما ممکن است کاملاً دقیق نیست. طی سال های گذشته ، هم تولیدکنندگان خودرو و هم فناوری روغن و فرآیند تولید خود را بهبود بخشیده اند. این بدان معناست که ماشین و روغن شما می توانند مدت زمان بیشتری کار کنند. اما این فقط ممکن است پاسخ را حتی بیشتر سردرگم کند. این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید کی باید روغن خود را تعویض کنید.

چند وقت یک بار باید روغنم را عوض کنم؟

پاسخ به این سوال به ساخت ، مدل و سن وسیله نقلیه شما بستگی دارد. وسایل نقلیه قدیمی همچنان از تغییر روغن در هر ۳۰۰۰ مایل بهره مند می شوند. بسیاری از وسایل نقلیه جدیدتر هر ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مایل به تعویض روغن نیاز دارند. برخی از وسایل نقلیه لوکس قبل از اینکه نیاز به تعویض روغن داشته باشند می توانند ۱۵۰۰۰ مایل را طی کنند.

روش دیگر برای تعیین اینکه آیا زمان تعویض روغن شما فرا رسیده است ، زمان است. روغن با گذشت زمان خراب شده و تخریب می شود. بنابراین حتی اگر مایل های زیادی را رانندگی نکنید ، ممکن است وقت آن باشد که روغن خود را تعویض کنید. توصیه سنتی هر سه ماه یکبار بود. اگر وسیله نقلیه جدیدی را رانندگی می کنید ، مطمئناً می توانید روغن را هر شش ماه یکبار عوض کنید. در مورد وسایل نقلیه ای که به ندرت اکثر اوقات رانندگی می شوند یا در گاراژ نگهداری می شوند ، باید حداقل یک بار در سال روغن را تعویض کنید.

 

با سازنده خودروی خود مشورت کنید

تاکنون ، ما دستورالعمل های کلی ارائه داده ایم. مطمئن ترین کار این است که با سازنده وسیله نقلیه خود مشورت کنید. آنها کسانی بودند که ماشین را ساختند و بهترین پاسخ را در مورد اینکه روغن وسیله نقلیه خاص شما هر چند وقت یک بار باید تغییر کند ، خواهند داشت. مکان خوبی برای جستجو در کتابچه راهنمای شما است و یا از نمایندگی بخواهید.

سبک رانندگی شما

رهنمودهایی که در اینجا دارید و توصیه هایی که از سازنده وسیله نقلیه خود می گیرید فقط یک نقطه شروع است. شرایط سخت رانندگی شما را مجبور می کند که روغن خود را بیشتر تغییر دهید. این می تواند به معنای رانندگی شدیدتر باشد ، مانند یدک کشیدن منظم ، آفرود یا مسابقات. همچنین می تواند به معنای آب و هوای شدیدتر باشد ، مانند درجه حرارت گرم یا سرد.

 

چرا باید تعویض روغن موتور را به موقع انجام دهم؟

تعویض روغن باعث می شود موتور شما روان کار کند. روغن خالص اجزای مختلف فلز را در موتور شما روان می کند و سوخت سوخته یا براده های فلزی را که از بین می روند ، پاک می کند. تعویض منظم روغن با جلوگیری از خوردگی و فرسودگی ، عمر موتور را افزایش می دهد.

 

مشکلاتی که از عدم تعویض روغن موتور به وجود می آید

اگر نتوانید روغن خود را عوض کنید ، در نهایت موتور خود را خراب می کنید. این ممکن است خشن به نظر برسد ، اما واقعیت است. روغن موجود در اتومبیل خود را به عنوان سیستم گردش خون در نظر بگیرید که همه چیز را روان نگه می دارد. وقتی روغن پیر و فرسوده شد ، دیگر نمی تواند آلودگی ها را به طور موثر روغن کاری و تمیز کند. این باعث می شود موتور شما بیش از حد گرم شود. دمای شدید می تواند باعث تاب خوردن اجزا شود. کل موتور می تواند بیش از حد گرم شود و واشر را منفجر کند. در این صورت کل خودرو درگیر می شود.

گارانتی خودرو شما

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر وسیله نقلیه شما جدیدتر است و همچنان تحت ضمانت است ، عدم تعویض روغن می تواند آن را باطل کند. این بدان معناست که شما دیگر از محافظتی که توسط گارانتی داده می شود ندارید ، بنابراین اگر مشکلی در ماشین شما پیش بیاید ، مسئول آن خودتان هستید.

 

چه زمانی باید اقدام به تعویض روغن موتور نمایم؟

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا به تعویض روغن نیاز دارید بررسی وضعیت فعلی روغن است. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا باید زودتر آن را تغییر دهید یا نه.

اگر ماشین شما جدیدتر است ، ممکن است وسیله نقلیه شما دارای یک مانیتور الکترونیکی روغن باشد. این ماشین کیفیت روغن را برای شما ردیابی می کند و هنگامی که زمان تعویض آن فرا می رسد به شما هشدار می دهد. برای بررسی روغن خود به این روش باید در ماشین بنشینید و یا از صفحه خوشه سنج یا صفحه اطلاعات خود برای بررسی وضعیت خودرو استفاده کنید.

اگر وسیله نقلیه قدیمی تر دارید که فاقد این فناوری پیشرفته است ، باید روغن خود را به روش قدیمی بررسی کنید. با پارک ماشین در سطح هموار شروع کنید و اجازه دهید موتور خنک شود. اگر پس از رانندگی خیلی زود سعی کنید روغن را بررسی کنید ، در معرض سوختن گرمای موتور خواهید بود.

در حالی که موتور شما خاموش است ، کاپوت را بالا بزنید و میله گیج را پیدا کنید. به طور معمول روی موتور قرار دارد و دارای یک حلقه انگشتی زرد روشن است. میله را بیرون کشیده و از پارچه تمیز یا حوله کاغذی برای تمیز کردن چوب استفاده کنید.

چوب را تا انتها در جای خود قرار داده و دوباره عقب بکشید. این بار به دو طرف گیج نگاه کنید. گیج شما با دو نقطه L و H یا حداکثر و حداقل محدوده سطح ایده آل روغن را نشان می دهد. اگر سطح روغن شما بین این دو نشانگر است ، پس روغن شما در سطح مناسب است.

بعد ، باید رنگ روغن را بررسی کنید. روغن جدید رنگ کهربا یا قهوه ای شفاف است. روغن قدیمی تقریباً سیاه به نظر می رسد.

اگر براده های فلزی یا ظاهری شیری رنگ مشاهده کردید ، مشکلات مکانیکی بزرگتری در ماشین وجود دارد و شما باید آن را به مکانیک ببرید.

بازه زمانی تعویض روغن موتور

آیا می توانم روغن خود را تغییر دهم؟

بله، تو میتونی! برای تغییر روغن شما دانش مکانیکی زیادی لازم نیست. قبل از شروع به چند مورد نیاز خواهید داشت.

  • رمپ اتومبیل یا بالابر اتومبیل
  • روغن
  • فیلتر روغن
  • تشت یا سطل تخلیه روغن
  • ظرف خالی
  • دستمال کاغذی

صبر کنید تا موتور شما خنک شود و سپس ماشین خود را به بالای رمپ ها برانید. کاپوت خود را باز کنید و موتور خود را از نظر نشت روغن بررسی کنید. مرحله بعدی شما این است که شاخه تخلیه را در زیر وسیله نقلیه خود آزاد کنید. روی ظرف روغن قرار دارد برای برداشتن آن ممکن است به آچار نیاز داشته باشید.

به محض آزاد شدن شاخه تخلیه ، روغن شروع به ریختن می کند. بنابراین ظرف و یا سطل خود را آماده کنید تا روغن ریختن در آن شکل بگیرد.

ظرف را زیر وسیله نقلیه خود بگذارید و صبر کنید تا تمام روغن تخلیه شود. پس از تمام شدن روغن قدیمی ، می توانید دوشاخه تخلیه را تعویض کنید. مطمئن شوید که ایمن است تا روغن جدید نشت نکند. حالا دوباره به زیر کاپوت برگردید ، فیلتر روغن را تعویض کنید و روغن جدید خود را در آن بریزید.

فیلتر روغن جدید خود را داخل آن قرار دهید و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. مرحله آخر شما این است که وسیله نقلیه خود را از سطح شیب دار خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه کار کند. این باعث گرم شدن موتور و توزیع یکنواخت روغن جدید در موتور می شود.

انواع مختلف روغن

اگر تصمیم دارید خودتان روغن ماشین خود را تعویض کنید ، باید نوع مناسب روغن را خریداری کنید. دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا نوع صحیح را خریداری کنید. چهار نوع روغن وجود دارد و همچنین ویسکوزیته های بی شماری وجود دارد.

  1. مخلوط های مصنوعی
  2. روغن مصنوعی
  3. روغن مسافت پیموده شده بالا
  4. روغن مرسوم

 

ممکن است وسوسه شوید که روغن مسافت پیموده شده را در وسیله نقلیه خود قرار دهید تا مجبور نشوید روغن خود را اغلب تغییر دهید. این کار را نکن این روغن مخصوص وسایل نقلیه با بیش از ۷۵۰۰۰ مایل تهیه شده است. این روغن دارای مواد افزودنی بی نظیری است که به شما کمک می کند تا از سوختن روغن جلوگیری کرده و از نشت روغن که معمولاً در موتورهای قدیمی اتفاق می افتد ، جلوگیری کند.

روغن مصنوعی اغلب در وسایل نقلیه جدید استفاده می شود. عملکرد آن در موتور شما بهتر است و می تواند طولانی تر از روغن معمولی باشد. با این حال ، اگر وسیله نقلیه قدیمی تر است، ممکن است لازم باشد که برای حفظ عملکرد موتور از روغن معمولی استفاده کنید.

ویسکوزیته میزان ضخیم یا نازک بودن روغن در دمای خاص است. به این نکته توجه کنید زیرا شما می خواهید برای آب و هوایی که در آن رانندگی می کنید ویسکوزیته مناسبی داشته باشید. روغن خیلی ضخیم یا خیلی نازک موتور شما را به درستی روغن کاری نمی کند.

مدت زمان تعویض روغن

چقدر یک روغن تغییر می کند؟

هزینه تعویض روغن شما به محل انجام و کیفیت روغن مورد استفاده شما بستگی دارد. در ارزان ترین شرایط این خدمات از کمترین کیفیت روغن فله استفاده می کنند. اگر عجله دارید یا بودجه کمی دارید ، ممکن است این راهی باشد که باید دنبال کنید. فقط بدانید که بهترین گزینه در دسترس شما نیست.

تعویض روغن خود گزینه ارزان قیمت بعدی است زیرا شما فقط هزینه روغن و فیلتر را پرداخت می کنید. هزینه شما به فیلتر مورد نیاز و نوع و مقدار روغن مورد نیاز شما بستگی دارد.

گران ترین گزینه این است که ماشین خود را به نمایندگی ببرید. قیمت برخی از وسایل نقلیه لوکس پیشرفته حتی می تواند بیشتر باشد. این به این دلیل است که شما هم برای تعویض روغن و هم برای کارگر هزینه می کنید.

از امروز از اتومبیل خود مراقبت کنید

همانطور که مشاهده می کنید ، تعویض منظم روغن شما به عملکرد بهتر اتومبیل شما برای مدت طولانی تری کمک می کند. روغن مایع حیات موتور شما است و با تعویض منظم آن ، موتور را روان و خنک نگه می دارید.

شما می توانید با کمی دانش و زمان روغن خود را بررسی و تغییر دهید. اما اگر عجله دارید یا اعتماد به نفس ندارید ، بهترین راه این است که آن را به شخصی منتقل کنید تا ماشین شما را سرویس کند.

پس برای چی منتظری؟ بروید روغن خود را بررسی کنید و ببینید آیا قصد تغییر دارید.

تهیه و فروش انواع روغن موتور خودرو های چینی

در صورتی که قصد استفاده از روغن موتور های با کیفیت برای خودروی خود دارید ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این روغن موتور مناسب خودروی شما را به دستتان برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *