آموزش تعویض سنسور هوای اتومبیل

تعویض سنسور هوای موتور اتومبیل { آموزش گام به گام }

چگونه می توان سنسور هوا را در اتومبیل خود جایگزین کرد

خودروهایی که دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی هستند دستگاهی به نام سنسور هوا (Mass Air Flow Sensor) خواهند داشت. این رایانه ماشین را با اطلاعات تغذیه می کند تا فقط مقدار مناسب هوا با سوخت مخلوط شود. مشکلات مربوط به سنسور MAF می تواند تعدادی از مشکلات مربوط به عملکرد مانند توقف و مشکل شروع را به همراه داشته باشد. یک راه حل دائمی برای رفع این مشکلات جایگزینی خود دستگاه است. خوشحال خواهید شد که بدانید جایگزینی این دستگاه آسان است. در اینجا نحوه جایگزینی سنسور هوا آورده شده است.

مقدار جریان الکتریکی متناسب با میزان هوایی است که در یک بازه زمانی مشخص جریان دارد. این اجازه می دهد تا ماژول کنترل قدرت پیشرانه اتومبیل ایده ای درباره میزان جریان هوا داشته باشد. این امر همچنین به آن امکان می دهد تا میزان سوختی را که به اتاق های احتراق تزریق می شود ، تنظیم کند.

مشکلات مربوط به سنسور جریان هوا می تواند منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد موتور شود. توقف یا مشکل روشن شدن موتور وجود دارد. همچنین می توانید تردید و کمبود قدرت را تجربه کنید. در بیشتر موارد ، مصرف سوخت بسیار زیاد  است.

سنسور MAF از این جهت مهم است که میزان ورود هوا را به رایانه موتور می گوید. این به کامپیوتر اجازه می دهد تا در تحویل سوخت تنظیمات بسیار خوبی انجام دهد تا نسبت سوخت و هوا به درستی حاصل شود.

سنسور هوای موتور - تعویض سنسور هوا

نحوه تعویض سنسور MAF (سنسور هوای موتور)

جایگزینی سنسور MAF کار ساده ای است. مراحل زیر است:

محل سنسور MAF را تعیین کنید

اکثر وسایل نقلیه این دستگاه را بین فیلتر هوا و موتور قرار می دهند. به همین ترتیب ، می توانید شلنگ بزرگی را که فیلتر هوا را به موتور شما متصل می کند دنبال کنید. دقیقاً قبل از بدنه دریچه گاز متوجه اتصالی شبیه لوله PVC می شوید. این محفظه سنسور جریان هوا است. همچنین چندین سیم برق را مشاهده خواهید کرد که به یک پلاگین در محفظه متصل می شوند. برای اطمینان ، می توانید کتابچه راهنما را بررسی کنید.

 

با مواد آماده شوید

تعویض سنسور جریان هوا مستلزم این است که شما یک سنسور جدید در دست داشته باشید. مطمئن شوید که برای مدل وسیله نقلیه شما باشد. اگر بودجه خوبی دارید ، می توانید به دنبال یک سنسور MAF اصلاح شده گران تر باشید. قیمت بستگی به ساخت ماشین شما دارد. انتظار دارید اتومبیل های لوکس و گران قیمت سنسورهای MAF گران تر از دستگاه های کامپکت ژاپنی باشند. شما همچنین به یک آچار ، یک جفت دستکش کار و یک پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت.

 

آماده شوید تا سنسور هوا را بردارید

همیشه با قطع اتصال سیستم الکتریکی اتومبیل ، با تعویض سنسور هوا شروع کنید. این کار را می توانید با حذف مهار الکتریکی از پست منفی باتری انجام دهید.

مهار الکتریکی کنار دستگاه را بررسی کنید. باید یک زبانه کوچک در کنار کانکتور مشاهده کنید. کانکتور را بگیرید و برگه را فشار دهید. کانکتور را از سوکت آن بیرون بکشید. سیم ها را نکشید زیرا ممکن است خراب شود. استفاده از یک جفت دستکش که دارای روکش لاستیکی هستند ایده آل خواهد بود. این امر به شما کمک می کند تا محکم تری به اتصال دهنده برسید.

تهیه و فروش قطعات موتوری خودرو های چینی

در صورتی که خودروی شما به لوازم موتوری مانند سنسور هوا ، فیلتر بنزین ، تسمه تایم ، تسمه دینام ، واشر سر سیلندر ، سوپاپ دود هوا یا سایر قطعات موتوری دارد ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این قطعات را به دستتان برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *