واکس زدن شیشه های خودرو - آیا ایده خوبی است؟

واکس زدن شیشه های خودرو

واکس زدن شیشه های خودرو : آیا ایده خوبی است؟

همه ما از اهمیت واکس زدن اتومبیل اطلاع داریم. با اینکار سطح خودروی ما در برابر اشعه های شدید خورشید محافظت میشود. همچنین این کار به ماشین ما جلای براقی را می دهد که بسیار زیباست. واکس زدن همچنین در مواقعی که در نم نم باران رانندگی می کنیم از لکه های آب جلوگیری می کند. با تمام این مزایای شگفت انگیز واکس زدن ، آیا بسیاری از دارندگان اتومبیل نیز شیشه های اتومبیل خود را واکس میزنند؟ در این مقاله میخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

 

چرا شیشه های اتومبیل را باید بشویید؟

شیشه های اتومبیل شما نمای خوبی از دنیای اطراف به شما می دهد. اگر تاکنون یک وسیله نقلیه زرهی با شیشه های بسیار مستطیل شکل رانندگی کرده اید ، می دانید که سواری چندان جذابی ندارند. دهانه های کوچک نمای بسیار محدودی از جاده و اطراف را به شما نشان می دهند. حال فکر کنید رانندگی کردن با شیشه های تمیز و براق چه لذت میتواند داشته باشد.

در واقع ، پنجره ها این امکان را به ما می دهند تا جاده ای که در آن رانندگی می کنیم را بهتر ببینیم. همچنین به افزایش آگاهی از موقعیت ما کمک می کند تا بتوانیم از حوادث جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که شیشه های اتومبیل باید در بهترین شرایط و شفاف شفاف باشند.

 

شستن شیشه های اتومبیل یکی از بهترین روش هایی است که می توانید از دید بیشتر در جاده اطمینان حاصل کنید. برخی از دارندگان اتومبیل از راه حل های خانگی برای تمیز کردن شیشه های خود استفاده می کنند. برخی از آنها از محلول آب و سرکه استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از آب و مایع ظرفشویی استفاده می کنند.

بعد از تمیز کردن شیشه های ماشین ، بسیاری از دارندگان اتومبیل واکس می گذارند. اما چرا؟

چرا واکس زدن شیشه جلو اتومبیل ایده خوبی است؟

واکس زدن شیشه های اتومبیل شما اغلب به عنوان ایده خوبی تلقی می شود زیرا از خصوصیات منحصر به فرد واکس استفاده می کنید. به طور کلی ، واکس لایه ای بسیار نازک از لایه آبگریز را بر روی هر سطح ایجاد می کند. این بدان معنی است که آب به صورت دانه ها تشکیل نمی شود و به سطح نمی چسبد. در عوض ، آب به پایین می غلتد.

واکس زدن شیشه خودرو

این می تواند پیامدهای جالبی هنگام رانندگی در شرایط بارانی داشته باشد. از آنجا که شیشه ها سطح لغزنده ای دارند ، دانه های آب جمع نمی شوند و مانع دید شما از جاده می شوند. درست است ، شما می توانید برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل خود را روشن کنید. اما در شیشه جلو اتومبیل شما همیشه بخش هایی وجود دارد که می تواند قطرات آب در آن جمع شود. این می تواند دید شما را از جاده مختل کند. بهتر است شفافیت کل شیشه جلو اتومبیل را حفظ کنید تا فقط قسمت پاک شده توسط برف پاک کن ها.

علاوه بر این ، شیشه های کناری و عقب شما برف پاک کن ندارند. ممکن است نیازی به داشتن پنجره های جانبی واضح احساس نکنید ، اما آنها می توانند به شما در پیمایش بهتر در جاده های تنگتر کمک کنند. ممکن است در عقب یک برف پاک کن شیشه ای داشته باشید ، اما این امر همچنین نمای کاملی از پشت به شما نمی دهد.

چرا باید شیشه های اتومبیل را واکس بزنیم؟

دلیل دیگری وجود دارد که چرا استفاده از واکس روی شیشه جلو اتومبیل شما ایده خوبی است. از آنجا که واکس سطح لغزنده ایجاد می کند ، این می تواند صدای ناشی از برف پاک کن شما را کاهش دهد. با عبور تیغه ها ، سطح نرم و صاف به کاهش اصطکاک و از بین بردن صدای ناخواسته کمک می کند. این می تواند منجر به سواری لذت بخش تری در زیر باران شود زیرا صدای جغجغه آزار دهنده تیغه های برف پاک کن را روی شیشه جلو نخواهید داشت.

 

دارندگان اتومبیل در محیط های برفی همچنین می توانند مفید بودن واکس زدن شیشه های اتومبیل را تأیید کنند. این کمک می کند تا از چسبیدن برف به شیشه جلو اتومبیل جلوگیری شود. بنابراین می توانید به خصوص صبح ها راه خود را ادامه دهید.

 

واکس زدن شیشه های اتومبیل شما می تواند با ایجاد یک لایه آبگریز نازک روی شیشه این مشکلات را حل کند. این دلیل اساسی است که بسیاری از دارندگان اتومبیل واکس را روی شیشه اتومبیل خود قرار می دهند.

 

واکس کردن شیشه های اتومبیل

هنگام واکس زدن شیشه های ماشین ، مهم است که با تمیزکاری کامل ماشین خود شروع کنید. قبل از استفاده از واکس باید اطمینان حاصل کنید که هیچ ذره یا گرد و غباری روی پنجره های شما وجود ندارد. این ذرات می توانند چسبیدن مولکول های واکس به سطح پنجره شیشه را دشوار کنند. برای تمیز کردن شیشه های اتومبیل بهتر است از آب و صابون ملایم استفاده کنید.

همچنین مهم است که شیشه های اتومبیل خود را کاملاً خشک کنید. هرگونه رطوبت موجود در سطح پنجره می تواند چسبیدن واکس به سطح را دشوار کند. به یاد داشته باشید ، واکس یک ماده روغنی است و روغن و آب میانه خوبی با یک دیگر ندارند.

چرا شیشه خودرو را واکس بزنیم

پس از خشک کردن ماشین ، مطمئن شوید که از واکس ماشین استفاده می کنید و نه از لاک ماشین. واکس های اتومبیل حاوی کارناوبا و واکس های دیگر هستند. از طرف دیگر ، لاک های اتومبیل حاوی مواد شیمیایی دیگری مانند رزین تفلون هستند که بیشتر ترکیبات ساینده هستند. صاحبان اتومبیل به طور یکسان در مورد شیشه های اتومبیل واکس را روی لاک اتومبیل توصیه می کنند.

وقتی نوبت به نوع واکس می رسد ، می توانید بین خمیر و فرمولاسیون مایع یکی را انتخاب کنید. برخی خمیر واکس اتومبیل را ترجیح می دهند زیرا مدیریت و کنترل آن بسیار آسان تر است. از طرف دیگر ، دارندگان اتومبیل واکس های مایع اتومبیل را ترجیح می دهند زیرا کاربرد آنها بسیار راحت تر است. در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی در مورد بهترین واکس وجود ندارد ، اگر عمر ماشین شما بیش از ۳ سال نباشد ، می توانید به دنبال یک واکس مایع بروید.

در استفاده از واکس ماشین روی پنجره ، بهتر است از حوله میکروفیبر استفاده کنید. این ماده نرمتر از سایر پارچه ها است. این باعث خراش شیشه های ماشین شما نمی شود و همچنین می تواند علائم چرخشی را که پس از واکس  زدن ایجاد می شود از بین ببرد.

افراد حرفه ای برای داشتن نتایج بهتر شیشه های اتومبیل را با دو واکس توصیه می کنند. قبل از پاک کردن و خاموش کردن آن ، می توانید با یک واکس مصنوعی شروع کنید. لایه دوم واکس را با استفاده از واکس مورد نظر خود اعمال کنید. قبل از پاک کردن اجازه دهید تا خشک شود و جلای خوبی پیدا کند.

به خاطر داشته باشید که شیشه های اتومبیل خود را در سایه واکس بزنید. این به جلوگیری از خشک شدن سریع واکس کمک می کند. اگر به یک پس مانده واکس تبدیل شود ، نمی توانید آن را خوب استفاده کنید.

نتیجه اینکه واکس زدن شیشه های خودرو ایده بسیار خوبی است. برای داشتن بهترین نتیجه در این کار ، می توانید هر ۶ ماه یکبار شیشه های اتومبیل را واکس بزنید تا یکپارچگی آن حفظ شود.

تهیه و فروش لوازم بدنه انواع خودرو های چینی

در صورتی که خودروی شما نیاز به قطعات و لوازم بدنه مانند آینه بغل ، درب موتور ، درب جلو و عقب ، گلگیر ، سپر  و شیشه های جلو و عقب دارند ، کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن این قطعات را به دست شما برسانیم. اتو چین یدک یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو های چینی میباشد. از این رو شما میتوانید قطعات و لوازم یدکی برند های چینی مانند لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی کوپا ، لوازم یدکی جک ، لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی جیلی ، لوازم یدکی ام وی ام و لوازم یدکی سایر برند های چینی را از مجموعه ما تهیه نمایید. تعهد ما به شما ارسال قطعات در سریع ترین زمان با مناسب ترین هزینه ممکن و بیشترین کیفیت میباشد.

تماس با ما
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *